CTA, avagy hogyan ösztönözzük látogatóinkat „gombokkal”?

CTA, avagy hogyan ösztönözzük látogatóinkat „gombokkal”?

Milyen a jól célzott üzenet egy weboldalon?
Számít ez?
Nagyon is, de bontsuk ki egy kicsit a témát.

CTA: figyelemfelkeltő üzenetek ("gombok"), melyek interakcióra sugallják a látogatót.

A látogatók reklámvaksága és szelektív képi látása már nem újdonság, hiszen hihetetlen mennyiségi reklám és információs inger ér minden egyes embert a hétköznapjain.
Így redukálódik az az idő, amennyi alatt eldönti, hogy megfelelő weboldalra érkezett-e, megtalálja azt, amit keresett vagy nem, hogy juthat a leggyorsabban a termékhez és mennyiért, stb.
Ez az idő, tudatos keresés esetén maximum 10-15 mp átlagosan, a főoldal esetén pedig 5 mp alatt van.

Hogy jönnek ide a „gombok”?

Minden aktivitáshoz kattintani kell, de nem mindegy, hogy megtalálja, megérti-e a látogató a lehetőséget vagy sem.
A cél, hogy nyomot hagyjon a látogató a weboldalunkon és aktív legyen.
Ehhez motiválnunk kell és a figyelmét a lényegre kell irányítanunk.

Mire kell figyelnünk a „gomboknál”, foglaljuk össze:
· Kellően nagy mérete legyen
· Motiváló elnevezés –pl rendkívüli akciós ajánlatunk
· Megfelelő színhasználat (a piros, sötét színek kerülendők)
  - javasolt a zöld, narancs, halvány kék
· Minden oldalon jelenjen meg (az elrendezés az üzenettől és a tartalmi környezettől függ- oldal teteje, szöveg között, szöveg alján, stb.)
· Jól látható helyen jelenjen meg vagy állandóan jelen legyen
· Minden sales ciklushoz kapcsolódjon (adatok megadása, feliratkozás, megrendelés, stb.)
· Jól olvasható, értelmezhető elnevezés (PLl. díjmentes ajánlatot kérek, Visszahívást kérek, Megrendelem a terméket, Kipróbálom, Feliratkozom a havi hírlevélre, stb.)
· Ha szükséges legyen egy magyarázó szöveg is, hogy mi történik az aktivitás után – a piktogram használata nem javasolt

Méretük szerint a CTA lehet akár…
· Egész oldalas, grafikával, képekkel
· Közepes méretű –kép, szöveg, gomb
· Kis méretű-szöveg, gomb
· Link jellegű –szöveg, link, gomb
· Gomb, elnevezés
A lényeg tehát az, hogy cselekvésre, aktivitásra, vásárlásra késztessünk és segítsünk a döntésben a látogatónak.
A Webgenerátor rendszerében a fenti megoldások rendelkezésre állnak, tartalomszolgáltató kollégáink készséggel segítenek a megvalósításban.
Amennyiben az Ön vállalkozásának minőségi, rugalmas weboldalra van szükséges gyorsan, kizárólag éves díjért, akkor jó helyen jár!

Keresse munkatársainkat, kérje visszahívásunkat, készségesen segítenek Önnek is!
Több, mint 1000 referencia, állandóan fejlődő megoldások…