Hashtagek és célzás a közösségi médiában – Használjuk őket vagy sem?

Hashtagek és célzás a közösségi médiában – Használjuk őket vagy sem?

A közösségi média 2025-ben sem lassít, sőt: a verseny a figyelemért és az elérésért egyre élesebb. A vállalkozások, márkák és tartalomgyártók számára továbbra is kulcsfontosságú kérdés: érdemes-e használni hashtageket és más célzási eszközöket, és ha igen, hogyan?

Hashtagek: régi eszköz új formában?

Használatának előnye az organikus elérések növelése. Ha jól választod meg a hashtageket, a posztjaid olyan felhasználókhoz is eljuthatnak, akik nem követnek. Ezzel egy szélesebb körhöz tudsz eljutni a hashtagek által.
A hashtagek segítenek továbbá a tartalmak rendszerezésében és azok visszakereshetőségében. Megkönnyítve a felhasználóknak, hogy összegyűjtve is hozzáférjenek és gyorsan elérjék a releváns tartalmakat.
Közösségépítés szempontjából is hasznos a saját branded hashtaggel feltüntetni, amivel közösségi élményt alakíthatsz ki.

Oda kell figyelni, hogy ne használj túl sokat. 3-5 releváns hashtag bőven elegendő az esetek nagy többségében. Instagramon maximum 10, TikTokon 3-4 hashtag használata javasolt.
A hashtagek használatánál figyelembe kell venni, hogy ne használj túltelített vagy irreleváns kifejezéseket. Ilyenek lehetnek például a #love vagy a #happy.
Használj niche vagy long-tail hashtageket, amelyekkel kisebb, de elkötelezettebb közönséget érhetsz el.

Egyéb célzási lehetőségek

Egyéb célzási lehetőségeket kínálnak a hirdetések (Facebook, Instagram, TikTok Ads)
A leggyakrabban használt célzási paraméterek a hirdetéseknél a lokáció, életkor, érdeklődési kör, vagy viselkedés megadása.
A hirdetések remek eszközt nyújtanak remarketingre és új közönség elérésére egyaránt.
2025-ben az AI-alapú automatikus célzás (pl.: Meta Advantage+) is egyre hatékonyabb

További célzási lehetőséget kínál a címkézés és a helyszín megadása.
A helyszín megjelölése jelentősen növelhet az elérést, különösen a helyi vállalkozásoknál.
Címkézni tudod például a partnereidet és az influenszereket. Ez növeli az esélyt a megosztásra és az elköteleződésre.

A közönséggel történő interakció, bár nem klasszikus célzás, az aktív kommentelés, válaszadás, sztori reakciók a tartalom algoritmikus előrébb sorolását hatékonyan segítik..

Érdemes-e használni?

Igen, de tudatosan. A hashtagek és célzási eszközök 2025-ben is fontos részei a közösségi média stratégiának, de nem működnek jól automatizálva vagy véletlenszerűen. A cél az, hogy releváns embereket érj el, ne csak sokat.

Ha szeretnéd, hogy profi módon jelenj meg a közösségi média felületeiden, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!



Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk