Kérdezd meg! Foglald le! Véleményezd! De mindezt hogyan?

Kérdezd meg! Foglald le! Véleményezd! De mindezt  hogyan?

Avagy az űrlapok szerepe a weboldalunkon.

Minden színvonalas weboldalnak a célja, hogy az ott járt felhasználó, potenciális vagy meglévő ügyfél nyomot hagyjon a látogatását követően. Természetesen a vásárlás, megrendelés a „legszebb” ezek közül, de az egy külön kategória.

Hogyan tudjuk megoldani, hogy véleményezzenek minket, válaszoljanak a feltett kérdéseinkre, esetleg más módon felvegyék velünk a kapcsolatot?

Mi motiválja az ügyfeleket erre?

Az alábbiak többek között:
· Érzelmi motiváció - amikor is az érdeklődési körébe szorosan tartozó témára szívesen reagál
· Anyagi motiváció - kedvezmény vagy ajándéktárgy reményében kommunikál a felhasználó. Ez esetben fontos, hogy az ajándéktárgy valóban hasznos, értékes vagy trendi legyen és a célközönségünknek szóljon. Valamint a kedvezmény mértéke motiváló kell, hogy legyen.
· Közösségi motiváció - Egy azonos érdekeket képviselő csoport részeként kapcsolódik be. (Pl. kismamák, futball rajongók,stb.)
· Egyéni motiváció - Amennyiben a véleménye alapján változás, beavatkozás történhet. (Pl szavazás-termékfejlesztés)
· Vélemény nyilvánítás - Ez esetben a cél, hogy akár anonim módon, de elégedettségét vagy éppen elégedetlenségét fejezze ki a felhasználó (Pl. vélemény egy előadásról)
· Tájékozódás, érdeklődés - Ilyen például ha kötelezettség nélküli ajánlatot lehet kérni egy termékre, szolgáltatásra
· Direkt kapcsolatfelvétel - visszahívást kér a látogató, maximum telefonszámot hajlandó megadni. (egyre gyakoribb igény)
· Konkrét döntés - egyértelmű információk (ár, mennyiségi egység, gyártó, típus, stb.), összehasonlítható paraméterek esetén képesek dönteni a látogatóink, így akár rendelnek, foglalnak, stb. az űrlap segítségével

Mikor teszik ezt meg a látogatóink, hogy reagálnak? A két szép szemünkért egészen biztosan nem fogják.

Elérhetjük ezt úgy, hogy:
· Pontosan tudjuk kihez fogunk szólni és miképp. (Célcsoport - földrajzi hely, kor, nem, érdeklődési kör, stb.)
· Nem kérünk semmilyen regisztrációt, bizalmas vagy személyes adatot (cím, telefonszám, stb.)
· Nem kell elfogadni szabályzatokat
· Megszólítjuk a Látogatót a megfelelő módon
· Az adott űrlap funkcióját, célját egyértelművé tesszük (megnevezés, rövid kísérőszöveg)
· Egyértelműen megfogalmazzuk, hogy mit kérünk Tőle
· Tájékoztatjuk, hogy mit adunk a reakciójáért cserébe
· Könnyen használható űrlapot készítünk, pontos megnevezésekkel
· A lépések egymásra épüljenek és legyenek logikusak, a sorrend is fontos
· Kizárólag az legyen kötelező mező, amiben az adatok megadása elkerülhetetlenül fontos számunkra (e-mail cím)
· Az űrlap nem túl hosszú és lehetőleg nem tartalmaz kifejtendő válaszokat csak választható lehetőségeket
· Letároláskor, elküldéskor választ kap a Látogató, ha sikeres a küldés, valamint a várható lépésekről, teendőkről is érdemes őt tájékoztatni

Összefoglalva megállapítható az, hogy nagyon fontosak az űrlapok, de ahhoz, hogy értékes válaszokat kapjunk szükség van stratégiára és megfelelő szakmai háttérre.

A Webgenerátor rendszer alkalmas arra, hogy Ön segítség nélkül, könnyedén szinte bármilyen webes űrlapot elkészítsen és ezeket sikeresen használja is! Ugyanakkor a beérkezett válaszokat egy táblázatba lementheti, ki is elemezheti.

Amennyiben a Webgenerátor rendszerét választja, kollégáink készségesen segítenek Önnek!
Weboldal 5 perc alatt, akár 19.990 Ft+ÁFA/év-től!



Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk