Melyik közösségi média platform a legoptimálisabb a vállalkozásodnak?

Melyik közösségi média platform a legoptimálisabb a vállalkozásodnak?

A megfelelő közösségi média platform kiválasztása a vállalkozásod számára számos fontos tényezőtől függ. Ilyenek például a célközönséged, a tevékenységi köröd, illetve a céljaid.

Nézzük át együtt a legfontosabb közösségi média platformok nyújtotta lehetőségeket, ami alapján könnyebben tudsz majd választani.

Fontos még leszögezni hogy a legtöbb vállalkozás esetében nem elég, legalábbis nem optimális csupán egy platformon jelen lenni. A hatékony online jelenlét olyan mint egy pókháló. Minél szélesebbre van szőve, annál nagyobb területet fed le, annál több emberhez jut el..

Facebook – A legszélesebb közönség
Napjainkban a Facebookot tekintjük az “alap” platformnak vállalkozásunk számára, ahol a megjelenés a cégeknek szinte kötelező.
A Facebook előnye, hogy változatos a célközönség és kiemelten magas a platformot használók száma. Ennek függvényében könnyű hirdetéseket célozni és hatékonyan elérni akár szélesebb közönséget is. A Facebook platformot a legjobban a helyi vállalkozások, kiskereskedők és szolgáltatások számára. Negatívumként kell megemlíteni ennél a platformánál, hogy az organikus elérések csökkenőben vannak, illetve hogy fizetett hirdetések nélkül nehéz növekedni..

Instagram – Vizualitás és márkaépítés
Az Instagramot fő platformként főként azok a cégek/vállalkozások használják, akik egyrészt fiatalabb célközönséget szeretnének megcélozni (gondolunk itt a 18-35 éves korosztályra), másrészt azok, akik termékei, szolgáltatásai magas vizuális vonzerővel rendelkezik.
Ajánlott az Instagram platform választása a divat, szépségipar, gasztronómia, utazás és művészet körökbe tartozó vállalkozásoknak.
Ezen felül kiemelkedő még az e-kereskedelmi vállalkozások számára is az Instagram Shopping funkciónak (közvetlen vásárlás) köszönhetően.
A platform által nyújtott lehetőségként nem mehetünk el amellett sem, hogy a népszerű Reels videók az Instagramon akár virálisan is terjedhetnek.
Hátrány a platformon, hogy folyamatosan friss tartalomra van szükség ahhoz, hogy fenntartsuk az érdeklődést. Ezen felül hátrányként kell még megemlíteni, hogy a linkelési lehetőségek korlátozottak (csak a bio-ban és a sztoriknál van erre lehetőség).

TikTok – Kreatív videók és fiatal közönség
A TikTok talán napjaink legkedveltebb közösségi média felülete a fiatalok körében. Nészerűsége a mai napig folyamatos növekedést mutat.
A legtöbb vállalkozásánál általánosságban elmondhatjuk, hogy sose lehet mellé lőni azzal, ha követjük a trendeket és a legsikeresebb platformokra helyezzük jelenlétünket. A TikTok főként az innovatív, trendérzékeny vállalkozások számára hozhat robbanásszerű eredményeket. Rajtuk kívül még a szórakoztató, edukatív vagy virális tartalommal foglalkozó cégek esetén lehet a legoptimálisabb platform.
Előnyként említhetjük meg, hogy az organikus elérés sokkal könnyebb itt, más platformokkal összehasonlítva. A rövid videók virális terjedése lehetséges és sokak szerint az esélyek is jobbak a Instagram Reels-szel szemben. Elérhető továbbá a platformon a TikTok Shop funkció, ami az e-kereskedelmi vállalkozások számára lehet kiemelten hasznos.
A TikTok számos előnyt tartogat magában a vállalkozásoknak, de a siker elérése talán ezen a platformon a legnehezebb, mivel a trendek nagyon gyorsan változnak. Az algoritmus szintén nagyon érzékenyre van állítva, ezért villámgyorsan követi le a rendszer a felhasználói szokásokat és ezáltal módosítja a feedre generált tartalmakat. A platform folyamatos kreativitást és tartalomgyártást igényel.

LinkedIn – B2B és szakmai hálózatépítés
A LinkedIn főként a B2B vállalkozásoknak ad megfelelő otthont. Ezen kívül főként olyan cégeknek, vállalkozásoknak ajánlott, akik szakértői szolgáltatásokkal, tanácsadással, vagy oktatással foglalkoznak. Egy másik nagy szegmens az állásközvetítés és a HR-szolgáltatások a platformon.
Előnye, hogy hiteles szakmai jelenlétet lehet építeni ezen a platformon. Kiváló lehetőséget biztosít az üzleti kapcsolatépítésre és még mindig jónak számít az organikus elérés a LinkedIn-en. Hátrányként említhetjük meg, hogy ez egy főleg szakmai platform, ahol nincsenek szórakoztató tartalmak, illetve nincs közvetlen vásárlási lehetőség sem. Ezen negatívumok miatt sok cég számára nem releváns platformként jelentkezik a LinkedIn.

YouTube – Hosszabb videós tartalmak
A hosszabb videós tartalmakat gyártó cégek és vállalkozások számára a legerősebb platform a YouTube. Főleg oktatási, technológiai és szórakoztató tartalmakat gyártók számára kiemelkedő, de nem elhanyagolhatók a szakértői tartalmak (tutorialok, webináriumok), valamint a vizuálisan erős termékek és szolgáltatásokat bemutató cégeknek is hasznos. A platform előnye, hogy hosszú távú, tartós tartalmakat lehet feltölteni, amik jó Seo-val sokáig elérhetők lesznek a felhasználók számára. A YouTube nagyon erős monetizációs lehetőséggel is rendelkezik (hirdetések, szponzoráció). A hosszú tartalmak mellett a YouTube Shorts révén a rövidebb videós tartalmak is működnek már a platformon.

Szükséges a platform használatához, legalább is erősen ajánlott a jó videókészítési tudás, vagy videoszerkesztési eszközök használata. A közösségépítés viszonylagosan lassú folyamatnak számít itt, más platformokhoz képest.

Pinterest – Inspiráció és vizuális keresés
A Pinterest az inspiráció és a vizuális keresés számára a legjobb platform.
Ajánlott lakberendezés, DIY, divat, szépségipar, utazás, gasztronómia területeken használni, illetve olyan e-kereskedelmi vállalkozásoknak, akik vizuálisan erős termékeket kínálnak a vásárlók számára. Előnye, hogy a posztok akár évekig is relevánsak maradhatnak. Kiválóan lehet a platformról a weboldalra terelni a felhasználókat. A Pinterest Shopping funkció egy elérhető lehetőség az e-kereskedelmi vállalkozások számára. Hátránya, hogy Magyarországon kevésbé terjedt el a platform, illetve hogy főként a női közönség számára hatékony.

Az, hogy melyik platformot, vagy platformokat választod, csak rajtad múlik. Ha segítségre van szükséged a döntésben, vagy a későbbiekben a közösségi média oldalaid kezelésében, akkor keress minket bizalommal.



Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk