Mobil marketing, avagy miért fontos mobiltelefonokra optimalizálni

Mobil marketing, avagy miért fontos mobiltelefonokra optimalizálni

A mobiltelefonok mára mindennapi életünk elengedhetetlen részévé váltak. A statisztikai adatok alapján a világ lakosságának 90%-a rendelkezik mobil eszközzel. A társadalomban egyre többen használják okostelefonjukat többek között vásárlásra, információkeresésre és szórakozásra. Ez azt jelenti, hogy a mobil marketingre egyre több hangsúlyt kell fektetni, ha sikeres online jelenlétet szeretnénk kialakítani cégünknek/vállalkozásunknak.Nézzük meg, hogy célszerű marketingünket a mobil felhasználók számára optimalizálni:

Miért fontos a mobil marketing?

1. Növekvő mobilhasználat

A mobil internet-használat globálisan folyamatosan növekvő tendenciát mutat, és a felhasználók többsége az okostelefonját használja az internet böngészésére, vásárlásra és közösségi médiára. Ez azt jelenti, hogy ha nem optimalizáljuk weboldalunkat, illetve marketing kampányainkat mobilra, könnyen lemaradhatunk a potenciális ügyfeleinkről.

2. Az azonnali elérés

Mivel a nap nagy részében a felhasználók kezében van a mobiltelefon, ezért hirdetéseink, weboldalunk azonnal és közvetlen kapcsolatba lépnek a felhasználókkal. Az üzenet, amit továbbítani akarunk, egyszerr célba ér. Egy jól megtervezett mobil kampány gyors reakciókat, magas konverziós arányokat és kimagasló eredményeket hozhat, mivel a felhasználók a legtöbb esetben már a telefonjukról reagálnak.

3. Lokáció alapú marketing lehetőségek

A mobiltelefonok segítségével lehetőség nyílik a helyalapú szolgáltatások és ajánlatok kihasználására. A legtöbb mobil alkalmazás geolokációval rendelkezik, ez pedig lehetővé teszi a hirdetőknek a célzott üzenetek küldését a felhasználók számára.

Hogyan optimalizálj mobilra?

1. Responsive design alkalmazása
Az első és egyik legfontosabb lépés a mobilbarát weboldal kialakítása. A responsive design azt jelenti, hogy a weboldal automatikusan alkalmazkodik a felhasználó eszközeihez, legyen az okostelefon, tablet vagy számítógép monitor. Ilyenkor a weboldal kijelző mérettől függetlenül, mindig a kijelzőhöz alkalmazkodva jelenik meg Ellentétben a responsive weboldalakkal, a nem mobilbarát kialakítású oldalak lassítják a felhasználói élményt és a látogatók általában gyorsan el is navigálnak róluk..

2. Gyors oldalbetöltés

A mobilfelhasználók türelmetlenek, és ha egy oldal lassan töltődik be, valószínűleg elhagyják azt. Az oldalbetöltési idő minimalizálása kulcsfontosságú a mobil marketing sikerében. Optimalizálni kell a képeket, csökkenteni a JavaScript és CSS fájlok méretét, és figyelni kell arra, hogy az oldal gyorsan betöltődjön minden eszközön.

3. Egyszerű navigáció

A mobiltelefonok képernyője kisebb, mint a számítógépeké, így fontos, hogy az oldal navigációja egyszerű és intuitív legyen. A felhasználóknak könnyen el kell érniük a kívánt információkat, termékeket vagy szolgáltatásokat anélkül, hogy túlságosan sok kattintásra lenne szükségük.

4. Call to Action (CTA) gombok optimalizálása

A CTA gombok mobilon való megjelenése kulcsfontosságú a konverziók növelésében. A gomboknak könnyen láthatónak kell lenniük, és egyszerűen kell kattinthatónak lenniük. A túl kicsi vagy nehezen elérhető gombok elriaszthatják a felhasználókat. Biztosítani kell, hogy a CTA gombok jól kiemelkedjenek az oldalon, és egyszerűen használhatók legyenek.

5. Mobilbarát hirdetések és szövegek

Ha hirdetéseket futtatsz, fontos, hogy azok mobilbarátok legyenek. A képek és szövegek legyenek jól olvashatók kis kijelzőkön is. Az egyszerű, vizuálisan vonzó hirdetések általában jobban működnek mobilon, mivel gyorsan felkeltik a figyelmet, és könnyen áttekinthetők.

Következtetés

A mobil marketing a digitális világ egyik legfontosabb elemévé vált. A felhasználók egyre inkább a mobiltelefonjukat használják a vásárlások lebonyolítására, az információk keresésére és a közösségi médiában való aktív jelenlétre. Ha az online marketinged nem optimalizálja mobilra, könnyen elveszítheted a potenciális ügyfeleket. Azok a cégek/vállalkozások, amelyek mobilbarát élményeket kínálnak, jelentős előnyre tehetnek szert a versenytársaikkal szemben, növelhetik a konverzióikat, és javíthatják az ügyfélélményt. Ne hagyd figyelmen kívül a mobil világ erejét – optimalizálj mobilra a Webgenerátor segítségével! Legyen szó reszponzív weboldalról, webshopról, vagy mobil hirdetési kampányról.

Keresd munkatársainkat, kérd visszahívásunkat, készségesen segítenek Neked is!



Weboldalunk sütiket (cookie) használ működése folyamán annak érdekében, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek, valamint a látogatottság mérése céljából. A sütik használatát bármikor letilthatja! Erről bővebb információkat olvashat itt: Adatkezelési tájékoztatónk