Virális tartalom a közösségi médiában

Mit jelent a virális szó a közösségi médiában?
A „virális” szó a közösségi médiában azt jelenti, hogy egy tartalom (például videó, kép, mém vagy poszt) rövid idő alatt nagyon sok emberhez eljut és gyorsan terjed, akár milliós megtekintéseket és megosztásokat elérve. Olyan, mintha egy vírus terjedne – egyik ember a másiknak küldi tovább.
A virális tartalom lényege, hogy az emberek önként és nagy számban osztják meg egymással, ezáltal exponenciálisan növeli az elérését. Ez a jelenség nem teljesen kiszámítható, de vannak olyan tényezők és stratégiák, amelyek növelhetik a tartalom sikerességét.
Mitől válik egy tartalom virálissá?
A virális tartalom érzelmeket vált ki
A virális tartalmak legnagyobb része érzelmeket vált ki a nézőkből, felhasználókból. Az emberek leginkább azokat a posztokat osztják meg, amelyek
nevettetnek, ilyenek például a humoros mémek, vicces videók vagy frappáns kommentek.
Meghatják őket, például egy inspiráló történet, vagy emberi jóságról szóló pillanatok.
Dühöt vagy felháborodást váltanak ki, mint például a társadalmi problémákat és igazságtalanságokat feldolgozó publikációk.
Meglepik a felhasználót, egy-egy váratlan csavarral, vagy valami újszerűt, akár sokkoló dolgot mutatnak.
Ha a tartalmad nem vált ki ezek közül semmilyen érzelmet, akkor valószínűleg nem is fog virálissá válni.
Milyen a virális tartalom?
A közösségi médiában az emberek figyelme nagyon rövid, ezért a tartalomnak azonnal meg kell ragadnia a nézőt.
A virális tartalmak éppen ezért egyszerű üzenetet tartalmaznak, mivel ha túl bonyolult, az emberek nem fogják megérteni és nem osztják majd tovább.
A rövid videós tartalmak sokkal népszerűbbek mert gyorsan végignézhetők a hosszabb videókkal szemben, így nagyobb eséllyel válnak virálissá. Ilyenek például a TikTok, Instagram Reels és YouTube Shorts videói.
A virális tartalom könnyen befogadható vizuális elemeket tartalmaz. Gondolunk itt a letisztult dizájnra, a jó minősésű videóra és a könnyen olvasható szövegekre.
Fontos tudni, hogy a legtöbb virális tartalomnál már az első 3 másodpercben megragadják az ember figyelmét egy ütős kezdéssel.
Mire jók a trendek?
A közösségi médiában mindig vannak aktuális trendek, amelyeket kihasználva könnyebb elérni a nagyobb közönséget. Ez egy kötelezően kihasználandó része a tartalomgyártásnak akkor, ha a virális tartalom létrehozása a célunk.
A trendeket tekintve használhatunk népszerű hashtageket, amik segítenek a tartalom felfedezésében. Csatlakozhatunk kihívásokhoz, mert ha egy egyedi kihávásban veszünk részt, akkor nagyobb eséllyel kerülünk be a hírfolyamokba.
A elkapott hangok és zenék használata is kiemelten fontos, mivel a közösségi média platformok előnyben részesítik azokat a videókat, amelyek a felhasználók között népszerű zenéket vagy hangokat használnak.
Az aktuális trendekről mindig könnyen tájékozódhatsz a platformok megfelelő részein. Ilyen például a TikTok “For You” oldala (FYP), vagy az Instagram Explore füle.
Legyen a megközelítésed meglepő, vagy újszerű
Az emberek azokat a tartalmakat osztják meg szívesen, amelyek valami új vagy szokatlan dolgot mutatnak be.
Például egy új nézőpont a témádról, de olyan formában, ahogy eddig még nem látták.
A videók végén egy meglepő csavar, vagy váratlan fordulat erős reakciót válthat ki, és ösztönöhheti a megosztást.
Egy nem hétköznapi helyzet, vagy különleges rekordkísérlet eléggé szokatlan és extrém tartalomként tud megjelenni a felhasználóknak, ezzel javítva az esélyeket arra, hogy virálissá váljon.
Könnyű megoszthatóság
A virális tartalmak egyik legfontosabb jellemzője, hogy az emberek könnyen és szívesen megosztják őket. Ha az üzenet egyszerű, akkor könnyű azt továbbadni. Ilyen például egy rövid mém, vagy egy humoros kép. Ezen kívül az emberek szeretnek olyan tartalmakat megosztani, amelyek tükrözik az életrendjüket, vagy az érdeklődésüket. Ezért célszerű olyan tartalmakat készíteni, amelyeket szerinted az emberek szívesen megosztanak barátainak, vagy ő maguk szívesen reagálnak rá.
Interaktivitás és közösségi részvétel
A közösségi média egyik legjobb trükkje, ha bevonod a követőidet. Nem véletlenül építed a bázisod, itt az idő, hogy be is vond őket a folyamatban. Feltehetsz például kérdéseket, hogy mit gondolnak az adott témáról. Válaszolj a a kommentekre, generálj még több interakciót és ezzel növeld az elérések számát. Indíts kihívást, mivel ha a követőid aktívan részt vesznek egy kihívásban, az automatikusan növelni fogja a tartalmad terjedését is.
Nem hátrány az sem, ha megkérdezed a közönséged, hogy mit szeretnének látni legközelebb!
Összességében virálissá válni a közösségi médiában nem egyszerű, de ha figyelembe vesszük a fent említetteket, akkor nagyobb lesz rá az esély.
Ha szeretnéd, hogy segítsünk konkrét tartalmak kitalálásában a legnépszerűbb platformokra, akkor keresd a Webgenerátort!